Kako se pripremiti za maturu iz matematike?
Kao što je jedan veliki vojskovođa jednom rekao “Ako poznaješ neprijatelja i poznaješ sebe, ne trebaš se bojati kraja stotinu ratova.” -San Tzu-, tako i mi u Simpleksu želimo Vas pripremiti za najbolji uspjeh na maturi iz matematike.
Jedan od ključnih tajni uspjeha je poznavanje kalkulatora. Ogroman broj učenika i učenica ne znaju koristiti svoj kalkulator te znaju izgubiti velik broj bodova na jednostavnim zadacima koji se u potpunosti mogu rješiti uz pomoć kalkulatora.
Koji kalkulatori su najbolji za maturu? Svaki kalkulator je dobar za pomoć, no mnogi nemaju razne korisne alate poput: rješavanje nejednadžbi, logaritamskih jednadžbi, računanje limesa itd. Dva kalkulatora koja mi preporučujemo i na kojima se fokusiramo na instrukcijama su:
Mi se na instrukcijama fokusiramo da Vam što bolje prikažemo i objasnimo sve funkcije oba kalkulatora. Zapravo, kalkulator CASIO fx-991ex je starija verzija kalkulatora CASIO fx-991cw. Oba imaju iste funkcije, samo što nova verzija ima drugačiji raspored funkcija.
Kako učiti za maturu iz matematike?
Matematika za neke može biti veliki problem iz više razloga. Neki smatraju da ima previše formula ili podataka, dok neki smatraju da je sam koncept matematike pretežak za naučiti.
Da bi se savladao koncept matematičkog razmišljanja, potrebno je vježbe. Matematika je predmet koji se uči iskustvom, ne sjedenjem pred knjigom. Što želimo reći? Dosta puta na nastavi i instrukcijama čujemo pitanje “Kako da znam kada koju formulu koristiti?” Kako rješavate raznovrsne zadatke, tako ćete primijetiti da se vaš mozak privikava i uči kada koju formulu i trik iskoristiti. Zato na našim instrukcijama prolazimo kroz raznovrsne zadatke te pokazuje kako riješiti raznovrsne problemske zadatke.
Vrlo je bitno da se vježba zadataka odvija redovito. Znamo i razumijemo da taj proces može biti naporan i dug i težak, ali ljudski mozak se vježbom i koncentracijom privikava i uči kako riješiti određeni problem.
Kao što cijelo vrijeme govorimo, trik je također u poznavanju kalkulatora. B razinu matematike je moguće proći samo ako poznajete osnove algebre i kalkulator. Da, istina je. Na B razini algebra čini čak 60% svih zadataka, a u nju ulaze i jednadžbe i nejednadžbe. To znači da, ako znate raditi sa algebarskim izrazima, vi imate velike mogućnosti da ćete maturirati matematiku samo sa tim znanjem. Čudesno, zar ne? 🙂
Potom što je A razina teža, za nju je potrebno puno više znanja, no kalkulator odlično dođe jer štedi vrijeme! Vrijeme je također ključ uspjeha na maturi, a pogotovo na A razini. Lagane i kratke zadatke je važno riješiti brzo uz obaveznu provjeru s kalkulatorom kako bi ostalo puno više vremena za teže zadatke pri kraju ispita.
Koji je problem kod matematike na maturi?
Kao i mnogi, smatramo da je postojanje mature veliki problem jer izjednačava sve učenike svih srednjih škola sa istim ispitom. Maturu trebaju polagati svi koji imaju želju nastavka obrazovanja na fakultetu, akademiji i sveučilištu. Na primjeru: učenik strukovne pomorske škole polaže istu maturu (obje A i B razine) kao i gimnazijalac. Smatramo da je to veliki problem današnjeg školstva te zato i želimo učenje matematike olakšati svakom učeniku.
Također jedan veliki problem je u nastavi matematike koja varira od profesora do profesora i škole do škole. Neke škole mogu imati detaljniju i bolju matematiku, dok je neke mogu tretirati kao predmet na kojem prolaze osnove. Da pače, smatramo da je veliki problem u zadaći. Velik broj zadaće iz matematike neće pomoći svakome. Zato je naša zadaća konstruirana da je raznovrsna, a opet kratka. Zašto je to tako? Ako vi razumijete matematiku, vi ćete jednako dobro riješiti 15 zadataka, ali injih 7. Ako vi ne razumijete matematiku, vi će te jednako loše riješiti 15 zadataka, ali i njih 7. Velike zadaće su najčešće razlog frustracije i manjka samopouzdanja, što je također veliki problem u nastavi matematike. Mnogi učenici smatraju da ne mogu pa niti ne pokušaju, što je problem jer tako zapostavljaju i sebe i sposobnost razumijevanja matematike. Zato mi preferiramo kraće zadaće, ali raznovrsnije, nego dugačke sa istim zadacima.